Czcionka: /  Kontrast  /​   /  / 

Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Gmina
Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego w Trzebownisku
Trzebownisko 976
36-001 Trzebownisko
tel. 17 77 13 706, faks 17 77 13 719
e-mail: poczta@trzebownisko.pl
pok. 6
 
WYMAGANE DOKUMENTY
•   wniosek o sprostowanie  lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego,
•   dowód zapłaty opłaty skarbowej,
•   ważny dowód osobisty  – do wglądu,
Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają sprostowaniu lub uzupełnieniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.
 
SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Czynność materialno-techniczna .
Po złożeniu kompletu dokumentów – bez zbędnej zwłoki.
 
OPŁATY
Opłacie skarbowej podlega:
· wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po sprostowaniu/ uzupełnieniu – 39 zł
· pełnomocnictwo do złożenia wniosku o sprostowanie albo o uzupełnienie aktu stanu cywilnego, jeśli takie zostało udzielone (więcej w uwagach) – 17,00 zł.
Pełnomocnictwo udzielone: wstępnym (rodzice, dziadkowie), zstępnym (dzieci, wnuki) oraz  rodzeństwu i małżonkowi nie podlega opłacie skarbowej.
 
Opłatę skarbową można uiścić:
- przelewem na konto Urzędu Gminy Trzebownisko, nr rachunku 92 9191 0000 2001 0000 0143 0002
- na miejscu, w kasie urzędu pok. nr 1.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołania w sprawie odmowy sprostowania albo uzupełnienia aktu stanu cywilnego rozpatruje Wojewoda Podkarpacki;
adres: Podkarpacki Urząd Wojewódzki, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów. Odwołanie kieruje się do Wojewody za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Trzebownisku.
Termin odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
 
INFORMACJE DODATKOWE
Wniosek o sprostowanie albo o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego składa się w urzędzie stanu cywilnego, w którym sporządzony został akt, podlegający sprostowaniu lub uzupełnieniu.
 Osoby uprawnione:
Wniosek o sprostowanie albo uzupełnienie aktu stanu cywilnego może złożyć:
- osoba, której akt dotyczy, lub jej przedstawiciel ustawowy,
- osoba mająca interes prawny,

PODSTAWA PRAWNA
Art. 35 i 37 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (j.t. Dz. U.z 2014 r. poz. 1741  z późn. zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz.U.2015.783).   
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.z 2013r. poz.235 z późn.zm.) 
Ustawa  z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym( j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 262 z późn.zm
 
Pliki do pobrania:
wniosek o uzupełnienie aktu.pdf
wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.pdf
pełnomocnictwo do sprostowania lub uzupełnienia aktu urodzenia, małżeństwa,zgonu.pdf

GALERIA

Uroczyste odsłonięcie pomnika w Łukawcu
Dodane: 2018-10-15
Złota Setka Gmin Podkarpacia 2016
Dodane: 2016-12-15
Złote gody
Dodane: 2016-12-02
Świętowaliśmy 11 listopada 2016 roku
Dodane: 2016-11-15
90-lecie OSP w Nowej Wsi
Dodane: 2016-07-26
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.