Wyższy standard nauczania w Gminie Trzebownisko
1 sierpnia 2011 r. Gmina Trzebownisko rozpoczęła realizację projektu
pt. „Wyższy standard nauczania w gminie Trzebownisko”.
Projekt jest realizowany w okresie od 01.08.2011 r. do 31.07.2012 r. w ramach poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”, Priorytetu IX PO KL.
Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III w 9 szkołach podstawowych funkcjonujących w gminie Trzebownisko, poprzez:
- wyeliminowanie lub znaczne ograniczenie trudności w czytaniu i pisaniu oraz zagrożenia dysleksją u minimum 25% uczestników zajęć z tego zakresu,
- wyeliminowanie lub znaczne ograniczenie trudności w zdobywaniu wiedzy matematycznej u 20% uczestników zajęć z tego zakresu,
- skorygowanie zaburzeń rozwoju mowy u minimum 20% uczestników zajęć z tego zakresu,
- skorygowanie zaburzeń w komunikacji społecznej u minimum 20% uczestników zajęć z tego zakresu,
- skorygowanie wad postawy u minimum 20% uczestników zajęć z tego zakresu,
- pobudzenie rozwoju u dzieci szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych u minimum 15% uczestników zajęć z tego zakresu,
- pobudzenie rozwoju u dzieci szczególnie uzdolnionych artystycznie u minimum 15% uczestników zajęć z tego zakresu.
Projekt jest skierowany do 514 uczniów i uczennic klas I-III szkół podstawowych w gminie Trzebownisko i będzie realizowany we wszystkich szkołach w gminie Trzebownisko, tj. w ZS w Jasionce, w ZS w Łące, w ZS w Łukawcu, w SP w Nowej Wsi, w ZS nr 1 w Stobiernej, w ZS nr 2 w Stobiernej, w SP w Trzebownisku, w SP w Wólce Podleśnej, w ZS w Zaczerniu.
W ramach projektu od września 2011 roku do czerwca 2012 roku w szkołach podstawowych w gminie Trzebownisko będą odbywać się następujące zajęcia dodatkowe:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie szczególnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych,
- zajęcia rozwijając zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych (artystycznie, muzycznie, plastycznie).
Człowiek – najlepsza inwestycja
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego