Pod koniec ubiegłego roku uruchomiona została aplikacja pod nazwą MOJE TRZEBOWNISKO.
Pierwszy moduł „zgłoszenia” funkcjonuje już od kilku miesięcy i pozwala na kontakt użytkownika z urzędem gminy w zakresie zgłaszania różnego rodzaju usterek i awarii (pełen zakres w dalszej części artykułu).
Dziś informujemy o dostępnym drugim module „powiadomienia”. W tym przypadku interakcja pomiędzy użytkownikami – mieszkańcami gminy Trzebownisko a urzędem gminy będzie odbywała się w „odwrotną stronę. Każdy zainteresowany użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia z trzech zakresów tematycznych:
- informacje
- powiadomienia
- alerty
Co wchodzi w zakres powiadomień? Między innymi: informacje o ewentualnych przerwach w dostawie wody, alerty pogodowe IMGW, ważne wydarzenia społeczne, kulturalne, sportowe, edukacyjne, zebrania wiejskie, sesje rady gminy.
Wybierając ten moduł aplikacji określacie Państwo w jaki sposób chcecie otrzymywać powiad
omienia: czy tylko w aplikacji, czy też poprzez mail lub/i sms. Dodatkowo uzupełnienie danych o miejscowość i numer budynku pozwala na personalizowane wiadomości: na przykład wiadomość o zebraniu wiejskim w Zaczerniu otrzymają użytkownicy, którzy podali swoje miejsce zamieszkania w tej miejscowości. A wiadomość o Dniach Gminy trafi do wszystkich użytkowników aplikacji.
Co ważne, użytkownicy, którzy już korzystali z aplikacji z pierwszego modułu, w momencie wejścia w drugi moduł zostaną poproszeni o uzupełnienie informacji, by móc w pełni korzystać z powiadomień.
W pierwszym jej etapie, przez najbliższe około 3 miesiące będzie aplikacją testową, chcemy, by wszelkie spostrzeżenia i pomysły dotyczące jej funkcjonowania mogły być przez Państwa zgłaszane (inwestycje@trzebownisko.pl).
Poniżej najważniejsze informacje na temat pierwszego modułu „zgłoszenia”:
- aplikacja dedykowana jest dla Gminy Trzebownisko
- możliwość uzyskania odpowiedzi na zgłoszenie będzie możliwa w godzinach pracy Urzędu Gminy
- zgłoszenia, które wymagają natychmiastowej reakcji, np. ze strony policji, straży pożarnej, pogotowania ratunkowego, pogotowania gazowego nie mogą być przesyłane przy wykorzystaniu
- aplikacji aplikacja wymaga rejestracji, istnieje możliwość korzystania z aplikacji poprzez przeglądarkę, jest też do ściągnięcia na telefon (Android oraz iOS).
Zakres zgłoszeń podzielony jest na dziewięć grup tematycznych, dzięki temu zgłoszenia będą trafiały do właściwego odbiorcy spośród pracowników Urzędu Gminy, Straży Gminnej, Zakładu Gospodarki Komunalnej oraz Zakładu Gospodarki Wodno-Ściekowej:
- Awaria infrastruktury wodociągowej, kanalizacyjnej
- Wandalizm oraz uszkodzenia w miejscach publicznych
- Uszkodzone drzewa, znalezione lub potrącone zwierzęta
- Gospodarka odpadami (nielegalne wysypiska, spalanie śmieci)
- Utrzymanie dróg (stan dróg, poboczy, oświetlenia)
- Klęski żywiołowe (ryzyko pożaru, powodzi, katastrofy budowlanej)
- Bezpieczeństwo (niebezpieczne punkty na drodze, niedozwolone parkowanie)
- Utrudnienia w ruchu drogowym (remont, przebudowa, blokada, zmiana organizacji)
- Inne awarie i problemy
Aplikacja dostępna jest na stronie: zgloszenia.trzebownisko.pl/
w sklepie App Store: apps.apple.com/…/moje-trzebownisko/id6738836817…
w sklepie Google Play: play.google.com/store/apps/detai
Kolejne moduły aplikacje będą pojawiały się w kolejnych miesiącach, najbliższy, dotyczący odbioru odpadów pojawi się już za kilka tygodni.
Do tego czasu można skorzystać z aplikacji odbiorcy odpadów MPGK Rzeszów:
O aplikacji, jej możliwościach, rozwoju rozmawialiśmy podczas piątkowej sesji Młodzieżowej Rady Gminy Trzebownisko. W opinii naszych młodych Mieszkańców, ta forma komunikacji będzie dla nich jedną z najbardziej atrakcyjnych form pozyskiwania informacji na temat tego, co dzieje się w gminie Trzebownisko.
Aplikacja, obok strony internetowej, mediów społecznościowych, takich jak Facebook, czy też bardziej tradycyjnych nośników, jakimi są tablice ogłoszeniowe, czy też gazeta w wersji papierowej ma być jednym ze źródeł płynnej komunikacji pomiędzy lokalnym samorządem a Mieszkańcami.




