Mlekovita z dobrymi wynikami w 2020 r.
- 2020 rok, z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa Mlekovita konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5,5 miliarda złotych, są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby – zwłaszcza te zmieniające się wraz z dynamicznie zmieniającą się sytuacją rynkową. – mówi prezes Grupy Mlekovita, Dariusz Sapiński.
W Grupie pracuje 5 000 osób, w 21 zakładach produkcyjnych (w tym Trzebownisku pod Rzeszowem i w w Sanoku) jest ponad 180 linii produkcyjnych , w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Firma oferuje ponad 1 000 produktów mlecznych, w tym ponad 30 wprowadzonych w ub. roku nowości produktowych. Ilość skupionego w 2020 roku mleka znów okazała się rekordowa i przekroczyła poziom 2,3 mld litrów.
Na inwestycje w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Równie ważne było uruchomienie pierwszej w Polsce linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linii do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu.
Mlekovita uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl, oferujący nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki Mlekovita, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych.
Grupa Mlekovita m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Podjęła również działania mające na celu ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Zredukowało to ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
– W nowym roku czekają nas z pewnością nowe wyzwania, którym trzeba będzie sprostać. Oprócz nadal panującej pandemii, to także rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii. Niestabilny kurs złotego to zaś wyzwanie głównie w zakresie eksportu – podkreśla Dariusz Sapiński.
Artykuł pochodzi ze strony: http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/42602/mlekovita-z-dobrymi-wynikami-w-2020-r