Poszerzenie drogi DW 878 z Rzeszowa do Jasionki. Aż 10 ofert w przetargu
Poszerzenie drogi DW 878 z Rzeszowa do Jasionki. Aż 10 ofert w przetargu
2022-01-13
Aż 10 firm zgłosiło się do przetargu dotyczącego przebudowy drogi wojewódzkiej nr 878 na terenie gminy Trzebownisko od granic Rzeszowa do Jasionki i skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 869 w kierunku Portu Lotniczego. Wydaje się, że jest szansa na rozstrzygnięcie postępowania – kilka ofert mieści się w budżecie przygotowanym przez samorząd województwa.
Będzie cztery pasy do Jasionki
Przebudowa DW 878 na odcinku od granic Rzeszowa (ul. Lubelska), przez Trzebownisko, Nową Wieś aż do Jasionki na dystansie 5 kilometrów planowana jest już od dłuższego czasu. Jezdnia na tym odcinku ma tylko dwa pasy ruchu, w planie inwestycji jest poszerzenie jej do czterech pasów (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Oprócz tego, teraz jezdnia na wielu fragmentach jest uszkodzona, a w pewnych miejscach brakuje również chodników.
W ubiegłym roku Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich otrzymał gotową dokumentację projektową inwestycji. Udało się również uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). Jesienią minionego roku ogłoszono zatem przetarg na realizację prac budowlanych. Według wstępnych zapowiedzi poszerzenie tej drogi miało kosztować nawet 140 mln zł.
Pieniądze na inwestycję zostały zapisane w budżecie województwa w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Samorząd województwa stara się o dofinansowanie zadania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Trzy oferty mieszczą się w budżecie
Okazało się jednak, że Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotował na realizację tej inwestycji budżet w wysokości 116,5 mln zł. Tak wynika z informacji załączonych w postępowaniu przetargowym. Do przetargu zgłosiło się aż 10 firm. Najniższe oferty przedstawiły Budimex z Warszawy – 98,4 mln zł oraz Mostostal Warszawa – 98,8 mln zł.
Kolejne oferty - Przedsiębiorstwa Drogowo Mostowego z Dębicy, Strabagu z Pruszkowa oraz firmy Eurovia Polska z Kobierzyc opiewają na kolejno 108 mln zł, 112 mln zł i 115 mln zł. Oferty pozostałych firm przekraczają budżet przygotowany przez PZDW i wynoszą od 122 mln zł do 130 mln zł.
Teraz będzie trwała zapewne analiza ofert przez PZDW. Według zapisów specyfikacji przetargowej droga ma zostać poszerzona do września 2023 roku.
Będzie cztery pasy do Jasionki
Przebudowa DW 878 na odcinku od granic Rzeszowa (ul. Lubelska), przez Trzebownisko, Nową Wieś aż do Jasionki na dystansie 5 kilometrów planowana jest już od dłuższego czasu. Jezdnia na tym odcinku ma tylko dwa pasy ruchu, w planie inwestycji jest poszerzenie jej do czterech pasów (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Oprócz tego, teraz jezdnia na wielu fragmentach jest uszkodzona, a w pewnych miejscach brakuje również chodników.
W ubiegłym roku Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich otrzymał gotową dokumentację projektową inwestycji. Udało się również uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). Jesienią minionego roku ogłoszono zatem przetarg na realizację prac budowlanych. Według wstępnych zapowiedzi poszerzenie tej drogi miało kosztować nawet 140 mln zł.
Pieniądze na inwestycję zostały zapisane w budżecie województwa w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Samorząd województwa stara się o dofinansowanie zadania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Trzy oferty mieszczą się w budżecie
Okazało się jednak, że Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotował na realizację tej inwestycji budżet w wysokości 116,5 mln zł. Tak wynika z informacji załączonych w postępowaniu przetargowym. Do przetargu zgłosiło się aż 10 firm. Najniższe oferty przedstawiły Budimex z Warszawy – 98,4 mln zł oraz Mostostal Warszawa – 98,8 mln zł.
Kolejne oferty - Przedsiębiorstwa Drogowo Mostowego z Dębicy, Strabagu z Pruszkowa oraz firmy Eurovia Polska z Kobierzyc opiewają na kolejno 108 mln zł, 112 mln zł i 115 mln zł. Oferty pozostałych firm przekraczają budżet przygotowany przez PZDW i wynoszą od 122 mln zł do 130 mln zł.
Teraz będzie trwała zapewne analiza ofert przez PZDW. Według zapisów specyfikacji przetargowej droga ma zostać poszerzona do września 2023 roku.
Przebieg modernizowanej drogi (zaznaczony kolorem czerwonym)
Fot. Materiały Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich
Fot. Materiały Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich
Jaki ma być zakres prac?
Rozbudowa istniejącego odcinka DW 878 Stobierna – Rzeszów - Dylągówka na długości około 5 km rozpocznie się w Rzeszowie przy ul. Lubelskiej około 180 metrów od granicy miasta. Następnie inwestycja obejmie drogę przebiegającą przez tereny gminy Trzebownisko: Trzebownisko, Nową Wieś i Jasionkę, gdzie zakończy się na skrzyżowaniu z DW 869.
W ramach inwestycji planowana jest rozbudowa, budowa i przebudowa skrzyżowań z istniejącymi drogami (w tym budowa rond na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi), przebudowa i rozbudowa dróg wewnętrznych i budowa dodatkowych jezdni pełniących funkcję dróg dojazdowych. Oprócz tego w planie jest budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych, a także przebudowa i budowa zatok autobusowych.
Powstaną również nowe ścieki terenowe, przebudowana zostanie także kanalizacja deszczowa oraz odwodnienie drogi. Do tego inwestycja obejmuje budowę i przebudowę oświetlenia drogowego, wzdłuż zmodernizowanej drogi staną również ekrany akustyczne. Konieczna będzie również rozbiórka istniejących obiektów budowlanych, w tym zaplanowano rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich: mostu na rzece Mrowla (Czarna) i wiaduktu nad drogą lokalną w Trzebownisku.
Rozbudowa istniejącego odcinka DW 878 Stobierna – Rzeszów - Dylągówka na długości około 5 km rozpocznie się w Rzeszowie przy ul. Lubelskiej około 180 metrów od granicy miasta. Następnie inwestycja obejmie drogę przebiegającą przez tereny gminy Trzebownisko: Trzebownisko, Nową Wieś i Jasionkę, gdzie zakończy się na skrzyżowaniu z DW 869.
W ramach inwestycji planowana jest rozbudowa, budowa i przebudowa skrzyżowań z istniejącymi drogami (w tym budowa rond na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi), przebudowa i rozbudowa dróg wewnętrznych i budowa dodatkowych jezdni pełniących funkcję dróg dojazdowych. Oprócz tego w planie jest budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych, a także przebudowa i budowa zatok autobusowych.
Powstaną również nowe ścieki terenowe, przebudowana zostanie także kanalizacja deszczowa oraz odwodnienie drogi. Do tego inwestycja obejmuje budowę i przebudowę oświetlenia drogowego, wzdłuż zmodernizowanej drogi staną również ekrany akustyczne. Konieczna będzie również rozbiórka istniejących obiektów budowlanych, w tym zaplanowano rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich: mostu na rzece Mrowla (Czarna) i wiaduktu nad drogą lokalną w Trzebownisku.
Karol Woliński
Artykuł pochodzi ze strony: http://czytajrzeszow.pl/?id=21871&idd=4&poz=ml0
Czytano: 2550 razy