Port lotniczy w Jasionce przygotowany na mgły. Nowy certyfikat
Port lotniczy w Jasionce przygotowany na mgły. Nowy certyfikat
2017-10-20
Zdjęcie: Materiały prasowe
Certyfikat ILS CAT II, uprawniający do wykonywania operacji lądowania w trudnych warunkach atmosferycznych, zdobył Port Lotniczy w podrzeszowskiej Jasionce.
Certyfikat wydał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dokument potwierdza poprawność działania systemu precyzyjnego naprowadzania oraz gotowość lotniska do jego prawidłowej obsługi. Nowy certyfikat dla ILS CAT II oznacza, że samoloty będą mogły lądować przy znacznie słabszych warunkach pogodowych. To ma się przełożyć się na dłuższy czas operacyjny, a samoloty jeszcze rzadziej będą przekierowywane na inne lotniska.
– To świetna wiadomość dla pasażerów przylatujących na nasze lotnisko jak również dla linii lotniczych – twierdzą przedstawiciele Portu lotniczego w Jasionce.
Certyfikat ILS CAT II, uprawniający do wykonywania operacji lądowania w trudnych warunkach atmosferycznych, zdobył Port Lotniczy w podrzeszowskiej Jasionce.
Certyfikat wydał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dokument potwierdza poprawność działania systemu precyzyjnego naprowadzania oraz gotowość lotniska do jego prawidłowej obsługi. Nowy certyfikat dla ILS CAT II oznacza, że samoloty będą mogły lądować przy znacznie słabszych warunkach pogodowych. To ma się przełożyć się na dłuższy czas operacyjny, a samoloty jeszcze rzadziej będą przekierowywane na inne lotniska.
– To świetna wiadomość dla pasażerów przylatujących na nasze lotnisko jak również dla linii lotniczych – twierdzą przedstawiciele Portu lotniczego w Jasionce.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Do tej pory w systemie ILS w kategorii I lądowania na Jasionce mogły się odbywać, gdy widoczność wzdłuż drogi startowej była nie mniejsza niż 550 m. Załoga podchodzącego do lądowania samolotu musiała dojrzeć światła podejścia z wysokości minimum 60 m.
– Nowe systemy zamontowane na podrzeszowskim lotnisku pozwolą na lądowania, gdy zasięg widzialności na drodze startowej wyniesie zaledwie 300 m. Wysokość minimalna, na której załoga musi zobaczyć światła podejścia, spadła do 30 m – mówi Zbigniew Halat, wiceprezes Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”.
Inwestycja sfinansowana została przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Port przebudował m.in. oświetlenie podejścia i oświetlenie pasa startowego.
ILS (Instrument Landing System) to system wspomagający lądowanie samolotu w trudnych warunkach atmosferycznych. Składa się z dwóch anten, które przekazują samolotom dokładną drogę do miejsca, w którym podwozie powinno się zetknąć z pasem startowym. Dodatkowo ten sam pas powinien być wyposażony w odpowiednie światła oraz lampy.
Do tej pory w systemie ILS w kategorii I lądowania na Jasionce mogły się odbywać, gdy widoczność wzdłuż drogi startowej była nie mniejsza niż 550 m. Załoga podchodzącego do lądowania samolotu musiała dojrzeć światła podejścia z wysokości minimum 60 m.
– Nowe systemy zamontowane na podrzeszowskim lotnisku pozwolą na lądowania, gdy zasięg widzialności na drodze startowej wyniesie zaledwie 300 m. Wysokość minimalna, na której załoga musi zobaczyć światła podejścia, spadła do 30 m – mówi Zbigniew Halat, wiceprezes Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”.
Inwestycja sfinansowana została przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Port przebudował m.in. oświetlenie podejścia i oświetlenie pasa startowego.
ILS (Instrument Landing System) to system wspomagający lądowanie samolotu w trudnych warunkach atmosferycznych. Składa się z dwóch anten, które przekazują samolotom dokładną drogę do miejsca, w którym podwozie powinno się zetknąć z pasem startowym. Dodatkowo ten sam pas powinien być wyposażony w odpowiednie światła oraz lampy.
Zdjęcie: Materiały Portu Lotniczego w Jasionce
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl
Artykuł pochodzi ze strony: http://rzeszow-news.pl/port-lotniczy-jasionce-przygotowany-mgly-nowy-certyfikat/
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl
Artykuł pochodzi ze strony: http://rzeszow-news.pl/port-lotniczy-jasionce-przygotowany-mgly-nowy-certyfikat/
Czytano: 1968 razy