homemapkontakt Czcionka: Zmniejsz czcionke Normalny rozmiar Powiększ czcionkę /  Kontrast Wersja kontrastowa Dla niesłyszących  /​  BIP  / fbtw /  jezykjezyk angielski

Podmiejska Kolej Aglomeracyjna. Pierwszy przetarg nie wypalił. Jest drugi

Podmiejska Kolej Aglomeracyjna. Pierwszy przetarg nie wypalił. Jest drugi
2020-06-08

Ogłoszono drugi przetarg na budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, która ma połączyć Rzeszów z sąsiednimi gminami oraz z lotniskiem w Jasionce. Poprzedni unieważniono, bo oferty przekraczały budżet średnio o ponad 50 proc.
 


 

Nowy przetarg został ogłoszony 3 czerwca. Termin składania ofert minie 6 lipca. „Kryterium udzielenia zamówienia jest cena” – słyszymy w biurze prasowym PKP Polskich Linii Kolejowych, które odpowiadają za budowę 5-kilometrowej linii kolejowej z Rzeszowa na lotnisko w Jasionce oraz za prace w obrębie linii kolejowych Dębica – Rzeszów – Przeworsk i Kolbuszowa – Rzeszów – Strzyżów.

Poprzedni przetarg unieważniono 24 kwietnia. – Wszystkie oferty, a było ich pięć, przekroczyły średnio o ponad 50 proc. kwotę, jaką planowano przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji w zakresie podstawowym. Najwyższa opiewała na 550 mln zł – tłumaczy Dorota Szalacha, rzecznik PKP PLK.
 

Kwota, jaką PLK gotowe były przeznaczyć na budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, wynosiła 218 mln zł. Czy teraz budżet jest większy? – To ujawnimy po otwarciu ofert, 6 lipca – mówi Szalacha.
 

Wykonawca, jeżeli uda się go wybrać, na zaprojektowanie i realizację robót będzie miał 1020 dni. Szanse więc, że dojazd pociągiem z Rzeszowa na lotnisko w Jasionce będzie możliwy – jak obiecywano – już w 2022 r., są nikłe.

Co ważne, planowana inwestycja obejmie nie tylko budowę i modernizację linii kolejowych, lecz także przystanków, parkingów Park&Ride i dróg dojazdowych do dworców.
 

– Projekt zakłada szereg działań mających na celu rozwój transportu kolejowego w aglomeracji rzeszowskiej. Przewidujemy, że na jej trasach powstanie co najmniej kilkanaście nowych przystanków, które ułatwią podróżnym dojazd do Rzeszowa – wylicza rzecznik PLK.

Przypomnijmy, że Polskie Linie Kolejowe realizują projekt we współpracy z 16 jednostkami samorządowymi, a w październiku 2019 r. podpisały one umowę z marszałkiem podkarpackim, o czym pisaliśmy.
 

Zgodnie z zapowiedziami znakiem firmowym PKA mają być częste kursy pociągów. W godzinach szczytu nawet co 30 minut, poza nim co godzinę, w dni wolne od pracy ¬– co 120 minut. Celem inwestycji jest przede wszystkim „odkorkowanie” Rzeszowa. Bilety aglomeracyjne mają umożliwić przesiadkę z pociągów do miejskich autobusów.
 

(cm)

redakcja@rzeszow-news.pl

Artykuł pochodzi ze strony: https://rzeszow-news.pl/podmiejska-kolej-aglomeracyjna-pierwszy-przetarg-nie-wypalil-jest-drugi/

 

Czytano: 1204 razy

GALERIA

X Rajd Rowerowy "Wskocz na rower"
Dodane: 2024-06-17
IX Rajd Rowerowy
Dodane: 2023-05-29
VIII Rajd Rowerowy "Wskocz na rower"
Dodane: 2022-05-24
VII Rajd Rowerowy "Wskocz na rower"
Dodane: 2021-07-13
VI RAJD ROWEROWY WSKOCZ NA ROWER
Dodane: 2020-07-21
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.