Ochrona danych osobowych jest jednym z kluczowych procesów realizowanych przez Gminę Trzebownisko (dane adresowe administratora: Urząd Gminy Trzebownisko, Trzebownisko 976, 36-001 Trzebownisko, Inspektor ochrony danych: daneosobowe@trzebownisko.pl, Pan Daniel Panek). Na bieżąco będziemy informować Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Znajduje ono zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.
Co to jest RODO?
Jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. RODO wprowadza m. in. nowe prawa osób fizycznych. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane osobowe jest informowanie osób o przetwarzaniu ich danych osobowych. Poniżej zamieściliśmy informacje dotyczące tego jak przetwarzamy Twoje dane osobowe w związku z usługami, które są dostępne w naszym serwisie.
Kto jest administratorem moich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Urząd Gminy Trzebownisko, Trzebownisko 976, 36-001 Trzebownisko, tel. 17 77 13 700, fax: 17 77 13 719, e-mail: poczta@trzebownisko.pl.
Inspektor ochrony danych: daneosobowe@trzebownisko.pl, Pan Daniel Panek.
W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych osobiście w Urzędzie Gminy lub telefonicznie: tel. 17 77 13 700. Zachęcamy również do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej daneosobowe@trzebownisko.pl
Sposób, cel, podstawy prawne oraz czas przetwarzania Twoich danych osobowych
Świadczenie Usług Drogą Elektroniczną za Pośrednictwem Systemu Zgłoszeń
Celem przetwarzania danych osobowych jest umożliwienie skorzystania przez Ciebie z funkcjonalności naszego serwisu internetowego. Na tym etapie będziemy potrzebować Twoich podstawowych danych personalnych oraz adresu poczty elektronicznej.
Z biegiem czasu i w związku z korzystaniem przez Ciebie z funkcjonalności naszego serwisu internetowego będziemy gromadzić informacje na Twój temat, które będą dotyczyć podanych przez Ciebie dobrowolnie informacji jak:
- Dokonywane zgłoszenia (awaria infrastruktury wodociągowej, kanalizacyjnej; bezpieczeństwo; gospodarka odpadami; inne awarie i problemy; klęski żywiołowe; uszkodzone drzewa; znalezione zwierzęta; utrudnienia w ruchu drogowym; utrzymanie dróg; wandalizm oraz uszkodzenia w miejscach publicznych lub inne);
- Okoliczności zdarzeń, razem z załączaną dokumentacją fotograficzną;
- Miejsca i czasu występowania zagrożeń;
- Ustawienia Twoich preferencji co do form otrzymywania powiadomień (aplikacja mobilna, adres e-mail, numer telefonu);
Kiedy zarejestrujesz konto zobowiązujemy się do dostarczenia Tobie usług i funkcjonalności serwisu internetowego. Tym samym dochodzi do zawarcia tzw. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na podstawie przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych będzie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarcie umowy).
Klikając w przycisk „Zarejestruj się” po podaniu wymaganych danych osobowych na stronie rejestracji nowego użytkownika zawierasz z nami umowę o świadczenie usług elektronicznych na warunkach określonych w Regulaminie.
Twoje dane będziemy przechowywać do momentu likwidacji przez Ciebie konta użytkownika. Jest możliwe, że konto zostanie usunięte przez nas wcześniej w przypadku długotrwałego braku aktywności konta. Jednak w tym wypadku będziemy informować Ciebie z wyprzedzeniem o takich działaniach.
Podanie Twoich danych osobowych na tym etapie jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwi korzystanie z funkcjonalności naszego serwisu internetowego dostępnych dla zarejestrowanych użytkowników.
Czy mogę mieć dostęp do swoich danych?
Tak. Mogą Państwo mieć pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą Państwo również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych. Dostęp jest możliwy dla zarejestrowanych użytkowników w zakładce Moje Konto. Dostęp do danych dla osób, które nie zarejestrowały konta użytkownika jest możliwy wyłącznie kiedy skontaktujesz się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: daneosobowe@trzebownisko.pl
Jak mogę skontaktować się z osobą odpowiedzialną za ochronę danych osobowych?
Inspektor ochrony danych: daneosobowe@trzebownisko.pl, Pan Daniel Panek.
Kto jest odbiorcą moich danych?
Twoje dane osobowe, które przetwarzamy dla celów opisanych wyżej mogą być przekazywane odbiorcom danych wykonującym usługi na rzecz Administratora, podmiotom, którym Administrator powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Nie – nie przewidujemy przekazywać Twoich danych osobowych do państw trzecich.
Jakie uprawnienia mi przysługują?
W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Tobie uprawnienia na zasadach określonych w RODO do:
- dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO),
- do sprostowania danych (art. 16. RODO),
- do usunięcia danych (art. 17 RODO),
- do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
- do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
- prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
Do kogo mogę wnieść skargę?
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Twoich danych narusza przepisy RODO przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (kancelaria@uodo.gov.pl)
Skąd Administrator ma moje dane osobowe?
Źródłem Twoich danych osobowych są formularze rejestracji użytkownika oraz fakt korzystania z narzędzi udostępnionych w ramach serwisu dla zarejestrowanego użytkownika.
Czy Administrator będzie wydawał decyzje w Twojej sprawie w sposób zautomatyzowany?
Obecnie nie dopuszczamy możliwości aby w trakcie korzystania przez Ciebie z naszej strony internetowej dochodziło do tzw. podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany. Podjęcie decyzji w sposób zautomatyzowany to sytuacja, w której w oparciu o Twoje dane automatyczny mechanizm podejmuje decyzje – bez udziału czynnika ludzkiego – które dotyczą Twojej osoby.
Czy moje dane osobowe będą podlegały profilowaniu?
Na początku chcemy wytłumaczyć czym jest profilowanie. Zgodnie z definicją zawartą w RODO profilowanie „oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się”.
Mając na uwadze powyższe informujemy, że na naszej stronie internetowej nie będzie dochodziło do profilowania Twoich danych osobowych w związku z Twoją aktywnością na naszej stronie internetowej.
Zasady rozpatrywania wniosków dotyczących obsługi praw klienta w zakresie danych osobowych
Nasz Klient jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie obsługi praw wynikających z RODO, a Administrator zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
Klient może zgłosić wniosek do Administratora w każdej chwili, poczynając od 25 maja 2019 r.
- Administrator rozpatruje wniosek złożony przez Klienta lub osobę działającą w jego imieniu:
- w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania,
- w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań Klienta ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania, Inspektor ochrony danych poinformuje Klienta listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia,
- w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem Klienta, Administrator niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje Klienta listownie o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
- Klient może złożyć wniosek o realizację swoich praw i wolności. Wniosek Klienta powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania.
- Klient może złożyć wniosek za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres daneosobowe@trzebownisko.pl
- Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Administratora żądania Klienta.
- Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Administratora.
- Administrator udziela Klientowi odpowiedzi na złożony wniosek za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Administrator nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie pierwszego wniosku. Co następnych wniosków zastosowanie znajdują przepisy RODO.
- Właściwym dla Administratora organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Administratorem pod adresem e-mail: daneosobowe@trzebownisko.pl
Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.)