Polityka prywatności

Polityka Prywatności określa warunki użytkowania serwisu internetowego oraz użytych narzędzi i aplikacji internetowych Urzędu Gminy Trzebownisko, a także pokazuje w jaki sposób dbamy o Państwa dane osobowe oraz jakie prawa przysługują Państwu, w związku z ich przetwarzaniem. Stosujemy narzędzia i rozwiązania techniczne do zabezpieczenia danych przed ich przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, utratą, nieupoważnionym dostępem lub udostępnieniem. Jednocześnie korzystając z niniejszego serwisu internetowego użytkownik akceptuje warunki określone w niniejszej Polityce Prywatności.

Ochrona danych osobowych

Dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie na podstawie informacji przekazanych przez użytkownika serwisu internetowego. Przekazanie informacji obejmujących dane osobowe jest dobrowolne. Do takich informacji mogą należeć np. imię i nazwisko, numer telefonu adres IP komputera. Cel wykorzystania danych osobowych jest każdorazowo określony w serwisie internetowym.

Klauzula informacyjna RODO

Ochrona danych osobowych jest jednym z kluczowych zadań realizowanych przez Urząd Gminy
Trzebownisko siedzibą pod adresem Trzebownisko 976, 36-001 Trzebownisko (dalej: Urząd). Na bieżąco będziemy informować Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Znajduje ono zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.

Kto jest administratorem moich danych osobowych?

Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych jest Urząd Gminy Trzebownisko, której obowiązki administratora sprawuje Wójt Gminy Trzebownisko, a tym samym Urząd (jako jednostka pomocnicza) odpowiada za przetwarzanie danych w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. 

W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Urzędem poprzez e-mail: poczta@trzebownisko.pl  oraz pod numerem telefonu tel. +48 17 77 13 700 lub z Inspektorem ochrony danych.

Jak mogę skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

Z inspektorem ochrony danych w Urzędzie, mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: daneosobowe@trzebownisko.pl. Inspektorem ochrony danych jest Pan Daniel Panek.

W jakim celu Urząd przetwarza moje dane osobowe?

Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Urząd Gminy Trzebownisko w celu:

  1. udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną za pomocą formularza kontaktowego, to jest w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą  (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) w zakresie realizacji zadań własnych Gminy:
    • ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
    • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
    • wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
    • działalności w zakresie telekomunikacji;
    • lokalnego transportu zbiorowego;
    • ochrony zdrowia;
    • pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;
    • wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
    • gminnego budownictwa mieszkaniowego;
    • edukacji publicznej;
    • kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
    • kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
    • targowisk i hal targowych
    • zieleni gminnej i zadrzewień;
    • cmentarzy gminnych;
    • porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
    • utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
    • polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;
    • wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
    • promocji gminy;
    • współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
    • współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw;
  2. prowadzenia spraw z zakresu zadań zleconych, tj.:
    • Urzędu Stanu Cywilnego
    • Ewidencji ludności
    • Dowodów osobistych
    • Działalności gospodarczej
    • Spraw wojskowo-obronnych
    • Obrony Cywilnej
    • Przeprowadzenia wyborów i referendów
  3. organizacji bezpieczeństwa osób i mienia przebywających na obszarze Urzędu.

Kto jest odbiorcą moich danych?

Urząd nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym, niż te którym Urząd powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).

Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Jak długo Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Urząd?

Państwa dane pozyskane na podstawie udzielonej zgody będą przetwarzane do czasu otrzymania informacji o wycofaniu Państwa zgody do dalszego przetwarzania.

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Państwa spraw i wniosków oraz ewentualnie po ich zakończeniu w celu wypełnienia obowiązku prawnego (wyrażonego w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy) ciążącego na Urzędzie, a następnie zostaną usunięte lub przekazane do archiwum państwowego.

Jakie uprawnienia mi przysługują?

W związku z przetwarzaniem przez Urząd danych osobowych przysługuje Państwu prawo:

  • dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO);
  • do sprostowania danych (art. 16. RODO);
  • do usunięcia danych (art. 17 RODO);
  • do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
  • do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO);
  • prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).

Przysługuje Państwu również prawo wycofania zgody (w przypadku przetwarzania na podstawie udzielonej zgody). Wyrażenie zgody jest dobrowolne, dlatego mogą ją Państwo w każdym momencie wycofać i nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem.

Do kogo mogę wnieść skargę?

W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych przez Urząd narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne czy obligatoryjne?

Podanie danych osobowych określonych w formularzu kontaktowym jako wymaganych dobrowolne. Brak podania tych danych osobowych skutkować jednak będzie brakiem możliwości przesłania odpowiedzi na zadane pytanie w formularzu kontaktowym.

Skąd Urząd ma moje dane osobowe?

Źródłem Państwa danych osobowych są dane przekazane przez Państwa w sposób dobrowolny w formularzu kontaktowym Urzędu Gminy Trzebownisko.

Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany?

Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.

  1.  
  2.  
  3.  
  4.