homemapkontakt Czcionka: Zmniejsz czcionke Normalny rozmiar Powiększ czcionkę /  Kontrast Wersja kontrastowa Dla niesłyszących  /​  BIP  / fbtw /  jezykjezyk angielski

Wsparcie dla inwestora

Wsparcie dla inwestora

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na terenie Gminy Trzebownisko ulokować swoją działalność mogą liczyć na ulgi i preferencje podatkowe a także wsparcie w realizacji procedur związanych z tworzeniem nowej inwestycji, pozyskiwaniem i szkoleniem kadr. W Gminy Trzebownisko działa punkt obsługi inwestora, zapewniający pomoc przy realizacji inwestycji.

Do obowiązków pracownika Punktu Obsługi Inwestora należy:
  • przygotowywanie kompletnej oferty inwestycyjnej gminy, jej weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania;
  • aktualizacja danych dotyczących oferty inwestycyjnej na portalu gminy oraz dbałość o aktualność informacji, w tym nadzór nad administratorem strony w tym zakresie;
  • weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań POI pod kątem zgodności ze „Strategią rozwoju społeczno-gospodarczego gminy”, w szczególności w zakresie ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami;
  • organizacja/ udział w organizowanych przez JST działaniach promujących ofertę inwestycyjną gminy;
  • udzielanie informacji przedsiębiorcom/ inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez gminę oferty inwestycyjnej;
  • organizowanie w razie potrzeby wizyt lokalizacyjnych inwestorów na terenie gminy i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie;
  • asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych na poziomie gminy, występujących w trakcie realizacji projektu inwestycyjnego;
  • opieka poinwestycyjna dla firm łącznie ze wsparciem firm, które już działają na terenie gminy;
  • współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności z PAIH, SSE i innymi partnerami regionalnymi.
  • znajomość i przestrzeganie standardów obsługi inwestora na każdym etapie działania.
 
 
 
Regionalny poziom wsparcia dla inwestora:
  • Departament Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, 35-241 Rzeszów, ul. Lubelska  4; e-mail:  drr@podkarpackie.pl
 
  • RZESZOWSKA AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO S.A.CENTRUM OBSŁUGI INWESTORA
    Jasionka 954, 36-002 Jasionka
    Kontakt: Michał Rzucidło
           Telefon: +48 17 77 36 853
           Email: mrzucidlo@rarr.rzeszow.pl
           Kontakt: Małgorzata Patro-Zagaja
           Telefon: +48 17 77 36 832
           Email: mpatro@rarr.rzeszow.pl
 
Centrum Obsługi Inwestora powstało w 2001 roku w celu wspierania rozwoju województwa podkarpackiego poprzez stymulowanie napływu inwestycji zewnętrznych. Jest miejscem pierwszego kontaktu dla zainteresowanych inwestowaniem w regionie. Pracownicy Centrum Obsługi Inwestora dysponują specjalistyczną wiedzą z zakresu regulacji prawnych, wskaźników branżowych, aktualnych ofert inwestycyjnych, danych o stanie i ofercie przedsiębiorstw. Dzięki ścisłej współpracy z instytucjami samorządowymi i rządowymi, dobrej znajomości lokalnych realiów oraz doświadczeniu w negocjacjach pracownicy Centrum udzielają szybkiej i fachowej pomocy przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
 
Ważnym źródłem informacji o możliwościach uzyskania wsparcia ze środków unijnych są Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich (PIFE).

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w regionie podkarpackim mieści się przy Al. Łukasza Cieplińskiego 4,  w Rzeszowie
Telefon: +48 17 747 64 15 , +48 17  747 64 82
e-mail: gpi@podkarpackie.pl
poniedziałek: 7:30 - 18:00, wtorek - piątek: 7:30 - 15:30.

ZAKRES USŁUG SIECI PIFE:
- diagnoza potrzeb klienta,
- informowanie o warunkach, kryteriach i procedurach przyznania dotacji,
- dofinansowanie „krok po kroku”,
- pomoc w znalezieniu odpowiedniego projektu,
- konsultacje na etapie przygotowywania wniosków/projektów,
- konsultacje na etapie realizacji projektu,
- wstępną pomoc w rozliczaniu projektów,
- indywidualne konsultacje u klienta,
- udzielanie ogólnych informacji o PROW i PO Ryby.
 
Krajowy  poziom wsparcia dla inwestora
  • Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw. PAIH działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH).
PAIH oferuje szybki dostęp do kompleksowej informacji dotyczącej otoczenia gospodarczo-prawnego  projektów biznesowych. Pomaga również w pokonywaniu procedur administracyjnych dotyczących konkretnych przedsięwzięć, opracowaniu rozwiązań prawnych, znalezieniu odpowiedniej lokalizacji oraz wiarygodnych partnerów i dostawców.
Zapewnia również dostęp do instrumentów finansowych, w tym ubezpieczeń oferowanych przez instytucje zrzeszone w Grupie Polskiego Funduszu Rozwoju.
 
Kontakt:
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
(godziny pracy: pn.-pt., 8:00-16:00)
Kontakt PAIH24: paih24@paih.gov.pl
Serwis PAIH24: +48 22 334 99 55
Szczegółowe informacje wraz ze wzorami wniosków dostępne są na stronie internetowej Polskiej Agencji Informacji i Handlu http://www.paih.gov.pl

GALERIA

Otwarcie nowej hali produkcyjnej Sylveco w Łące
Dodane: 2018-01-29
Kongres 590 w G2A Arena w Jasionce
Dodane: 2017-11-21
Aerospace & Defense Meetings za nami!
Dodane: 2017-05-12
X Forum Europa-Ukraina w G2A Arena
Dodane: 2017-01-30
EKOGALA
Dodane: 2016-12-13
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.